Koruvakuutus?

tiistai 13. toukokuuta 2014

Jee, huomenna viimeinkin koittaa se päivä, kun saan kotiuttaa vihkisormukseni. Saan myös kihlasormukseni takaisin nimettömään. On ollut outoa olla yli kuukausi ilman sormusta. Jännä ettei kukaan ole kommentoinut puuttuvaa sormusta, monikohan on miettinyt, että olenko eronnut. :D

kuva
Tulipa tässä sitten mieleeni sellainen asia, että pitäisikö sormus vakuuttaa? En ollut aiemmin tullut ajatelleeksi, paljonko minulla jatkossa roikkuu sormessa tunnearvoa ja myöskin rahaa, jos niin voisi sanoa. Kylläpä harmittaisi, jos sormus varastettaisiin tai muuta ikävää. Lyhyellä googlettelulla en löytänyt kummempaa tietoa sormuksen vakuuttamisesta kuin että vakuutusyhtiöstä kannattaa kysyä koruvakuutusta. Täytyypä siis kysyä ensin huomenna kultasepältäni ja sitten soitaltaa vakuutusyhtiöön. Voihan se olla, että sormuksen saa liitettyä kotivakuutuksen piiriin.
kuva
Tuleeko sinun sormuksellesi vakuutus? Miten ja mistä hankit vakuutuksen? :)

6 kommenttia:

  1. Hyvä kun muistutit, on myös nimittäin pitänyt hoitaa tämä asia. Kuulemma vihkisormuksen saa liitettyä kotivakuutukseen, kunhan soiytaa ja ilmoittaa sinne korun tiedot, niin minulle on kerrottu. Saattaa tietenkin riippua vähän...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näin minäkin olen ymmärtänyt, pitääpä siis soittaa vakuutusyhtiööni ja varmistaa vielä. :)

      Poista
  2. Olen liittänyt sormukset meidän kotivakuutukseen. Se on helpoin tapa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Okei, niin minäkin ajattelin tehdä. Kultaseppänikin sanoi, että sormuksen liittäminen kotivakuutukseen riittää. :)

      Poista
  3. Jaa...tuota en ole koskaan edes miettinyt. Pitäisikö siis erikseen ilmoittaa vakuutusyhtiölle että hei nyt mulla on tämmöinen sormus? Vai onkohan se ilmoitettava vaan jos sormus on erityisen (rahallisesti) arvokas?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, olen ymmärtänyt ettei se kuulu vakuutuksen piiriin jos ei sitä erikseen ole ilmoittanut. Esimerkiksi kun minä ostin arvokkaamman pianon, niin soitin vakuutusyhtiön ja kerroin siitä tiedot ja nostettiin kotivakuutuksen arvoa. Periaatteessahan se taitaa olla itsestä kiinni minkä arvoisen haluaa vakuuttaa. :)

      Poista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Proudly designed by | mlekoshi Playground |