Häidemme aikataulua - monelta ne häät aloittaisi?

keskiviikko 23. huhtikuuta 2014

Minulla on pieni ongelma. En hahmota, monelta häidemme pitäisi alkaa. Pelkään sitä, että laitamme häät alkamaan liian aikaisin ja sitten vieraat vaan palloilevat hölmöinä. Tosiaan, meillehän ei tule kirkkovihkimistä vaan siunaus tapahtuu juhlapaikkamme ulkona eli siirtymisiä ei ole. Kutsumme ovat muuten valmiina painoon, mutta tämä olennainen tieto vielä puuttuu.

Hahmottelemamme aikataulu:

15:00 siunaus, sellomusiikkia ja tyttönimen hyvästely
15:30 alkumaljat,  bestmanin tervetulopuhe ja onnittelukättely
16:00 ruoka
17:00 puhe
17:15 bändi 1 soittaa kaksi kappaletta
17:30 kahvit ja karkkibuffet sekä baari auki
18:00 tietovisan tulokset, 12 kuukautta –peli  ja mikä heitä yhdistää –peli, lisäksi mahd. puheita tms.
19:00 ensimmäinen tanssi ja kaksi valssia
19:30 bändi 2 soittaa yht. 2 tuntia, väliajalla klo 20:15 kimpun heitto 
21:30 iltapala
21:30 bilemusaa 

Miten minusta tuntuu, että kaikki tapahtuu aikaisin ja lopun bileosuudelle jää liikaa aikaa? Juhlapaikassamme saa olla miten pitkään vain, mutta kuvittelisin, että kolmeen mennessä loputkin vieraat ovat poissa. 

Vinkkejä aikataulun muokkaamiseen ja häiden aloittamisajalle? Monelta teidän häänne alkavat? :)

22 kommenttia:

  1. Meillä on vihkiminen neljän pintaan iltapäivällä ja siirtymiseen laskemme tunnin - siis siihen hetkeen, että kaikki vieraat ovat juhlapaikalla, saaneet autonsa parkkiin ja jollain tavoin ryhmittyneet vastaanottamaan meidät. Meidän juhlapaikassamme normaalisti juhlia saa vain puoleenyöhön asti, mutta varaamme kaksi tuntia lisäaikaa. Kuinkas paljon teillä onkaan vieraita? Ruokailuun voisi ainakin lisätä aikaa, tunti kuulostaa aika naftilta. Meillä on hääpäivän aikataulurunko vasta suunnitelmissa, joten jään mielenkiinnolla seuraamaan muidenkin kommentteja :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ruokailuun tarvitsee kyllä enemmän aikaa. Jotenkin en ollut ajatellut, että vieraitahan tulee olemaan noin 90 eikä ruokailu suju ihan hetkessä. :)

      Poista
  2. Olen jotenkin ajatellut, että vihkiminen olisi hyvä kello 14-15, ja siitä lyhyt siirtymä kirkosta juhlapaikalle. Eli aika samoissa aikatauluissa. Ruoalle varataan varmasti enemmän aikaa, luulen, että meidän vierasmäärällä tulee muuten liian hoppu. Muuten tuo näyttää kyllä ihan järkevältä, vaikka eipä mulla sen suurempaa tatsia hääaikatauluihin ole :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja itse asiassa, itse en varmaan malttaisi odottaa myöhemmälle häiden alkamista. :D

      Poista
  3. Arg, mun kirjoittama teksti katosi esikatselussa... Aloitettiin helmikuiset hääjuhlat kello 17, suoraan alkumaljalla juhlapaikalla. Tiivistettynä meillä oli ruokailu, kenkäleikki, kahvittelut. Kello 20.30 maissa oli häätanssi ja kimpun heitto, sen jälkeen duo aloitti ekan settinsä. Spotify-listoihin vaihdettiin klo 23 maissa ja juhlat päättyivät pari tuntia myöhemmin.

    Olen muiden kanssa samaa mieltä siitä, että ruokailulle kannattaa varata mieluummin liikaa kuin liian vähän aikaa. Pitopalvelu suositteli meille 50 hengen buffetille 1-1,5 tuntia ja sen jälkeen tuntia kahvien valmisteluun. Väljempi aikataulu jättää enemmän tilaa yleiselle seurustelulle. :) Ja kieltämättä biletysosuus on aika pitkä, ainakin jos haluatte juhlia aamuyön tunneille. Yksi ratkaisu voisi olla aloittaa juhlat vasta hieman myöhemmin, vaikka neljältä...? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, ruokailuun täytyy kyllä varata enemmän aikaa ja lisäksi ottaa huomioon vieraiden tupakka- ja veskitauot. :) Biletykselle aikaa on kyllä varattu reilusti, jos vertaa vaikka montako tuntia baarissa yleensä tanssitaan. Täytyy miettiä vielä.

      Poista
  4. Minäkin laittaisin ruokailulle vähän lisää aikaa :) meillä alkaa häät tuntia myöhemmin ja bändin eka setti ja häätanssi alkaa noin klo 21. Ja bändi lopettaa noin klo 23 ja sitten Spotifysta lisää musiikkia. Mutta meidän häiden painotus onkin pääasiassa illassa ja että ihmiset juhlisivat myöhään yöhön. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itsekin haluaisin kanssa, että vieraat viihtyisivät myöhään. Mietin myös, että alkaako bändin soitto liian aikaisin 19:30. Vieraat ei välttämättä vielä silloin innostu tanssimaan. Voi olla, että päädytään samansuuntaisiin kellonaikoihin teidän kanssa. :)

      Poista
  5. Minäkin liputan ruokailulle lisää aikaa! Meillä on varattuna ruokailulle aikaa 1,5-2 tuntia (vajaa 100 hlöä). Vihkiminen klo 15.00, jonka jälkeen kuvaukset, juhla alkaa klo 17.00, ruoka 17.30, kahvit 20.00 ja häätanssi 20.30, bändin bileosuus 22.00. Siinä vähän meidän ohjelmarunkoa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuulostaa hyvältä. :) Täytyy laittaa lisää aikaa ruokailulle, että ihmiset ehtii nauttimaankin ruokaansa.

      Poista
  6. Täältä myös ääni pidemmälle ruokailulle. Tunti on tosi lyhyt aika, jos siihen sisältyy syömisen lisäksi myös buffetpöytään jonottaminen ja santsaus. Mutta uskon aikataulun menevän sitten ruokailusta eteenpäin aika omalla painollaan. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jotenkin en tullut ajatelleeksi, että tosiaanhan ihmisten täytyy jonottaa ruoka syömisen lisäksi. Liian tarkkaa ja tiukkaa aikataulua ei ole tarkoitus tehdä, lähinnä saada bändille summittainen soiton alkamisajankohta. :)

      Poista
  7. Pidempi ruokailu aika ehdottomasti, vieraat saavat rauahssa jutustella ja pyöriä juhlapaikalla. Ja voithan keksiä vaikka jonkun ohjleman varoille tähän. Meillä alkoivat klo 14 vihkimisellä ja bändi aloitti 2115. Me lähdimme 02 ja viimeiset vieraat kuulemma 03

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuulostaa hyvältä. :) Se on kyllä totta, että ruokailun jälkeen ihmiset luultavasti haluavat tutustua tarkemmin juhlapaikkaan ja koristeisiin.

      Poista
  8. Päivän aikataulutus tuntuu hankalalta täälläkin. Meillä juhlat alkaa vasta kuudelta (tosin ei ole vihkimistä siinä enää) ja olen miettänyt että onko se sittenkin kovin myöhään, että ehditäänkö kaikkea. Riittävästi kyllä kannattaa varata aikaa ruokailulle ja tehdä aikataulu mahdollisuuksien mukaan joustavaksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Riippuu toki, onko teillä minkälaista ohjelmaa. Minä en kyllä malttaisi odottaa iltakuuteen asti hääjuhlaamme, pyörisin kissa pistoksissa ja hokisin, milloin alkaa. :D

      Poista
  9. Meillä on kanssa vihkiminen juhlapaikalla, klo 16. Tulee sen verran kauempaa vieraita, että ajattelin ettei tarvitse niin aikaisin heidän lähteä ajamaan. Lisäksi mitään siirtymää ei ole, ja kuvatkin otamme ennen vihkimistä. Ruokailu aloitetaan alustavasti 17:30 ja klo 19 alkaisi jonkinmoinen ohjelma.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo on muuten hyvä pointti, että antaa kauempimatkalaisille aikaa rauhassa ensin valmistautua ja ajella juhlapaikalle. :)

      Poista
  10. Tää on niin eniten-päänvaivaa-osastolla meillä. Jotain olen hahmotellut, mutta voi hitto suorastaan... :D

    VastaaPoista
  11. Meillä oli ensin varattu vihkiminen kello 16, mutta vaihdettiin se kello 15. Mun mielestä tämä tunnilla aikaistaminen myös vähän muuttaa juhlan luonnetta. Eli kello 15 on ns. päivähäät, kun taas kello 16 on selkeä iltapäivä. Voi toki olla että ero on vaan mun päässä:D

    Anyway, siis meillä menee about näin. 15-15.30 vihkiminen, 15.45 ryhmäkuva otettu kirkon edustalla ja vieraat lähtee juhlapaikalle, me kuvaukseen. 16 vieraat juhlapaikalla, me vielä kuvauksissa, kaaso+ bestman saa suunnitella jotain ohjelmaa tietovisaa yms jotta ei synny turhaa seisoskeluaikaa. 16.45 about me mestoilla, onnittelut sekä onnittelumalja, 17.30 illallinen alkaa morsiammen isän puheella, 17.35-19.30 alkupala+ lämmin ruoka buffasta, 19.30-20.30 ruokailua, hengailua, ohjelmaa, puheita, 21.00 kakku+kahvit, baari auki 21.30 häävalssi ja bändin eka setti, tanssia, 23.00 (tai jotain) bilemusaa. 23.30 me lähdetään (ehkä?) ja 00.30 bileet jatkuu muualla kaupungissa.

    Ääh, en tiedä!! Olin tehnyt yhden aika-arvion 120 vieraalle, nyt kun vain 50 vierasta + lapset niin en yhtäkkiä osaakkaan tehdä realistista aikataulua! :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itse asiassa itsekin miellän asian noin ja siksi en haluaisi myöhästyy meidän häiden alkamisajankohtaa. Teidän aikataulu kuulostaa hyvältä! :)

      Poista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Proudly designed by | mlekoshi Playground |